Heeft u van ons een brief gekregen dat u recht heeft op een compensatie voor een onterechte aangifte-selectie? Dan hebben wij hiervoor uw bankrekeningnummer nodig. AIs uw rekeningnummer nog niet bij ons bekend is, kunt u dit aan ons doorgeven.
Op Mijn Belastingdienst op de website van de Belastingdienst kunt u zien of uw rekeningnummer bij ons bekend is. Als dit zo is, dan hoeft u niets te doen. Hebben wij nog geen rekeningnummer van u of hebben wij niet het juiste nummer? Geef dan uw rekeningnummer door.
- Ik heb een Nederlands rekeningnummer
Om een Nederlands rekeningnummer door te geven, logt u in op Mijn Belastingdienst. Hier kunt u bij ‘Mijn gegevens’ uw rekeningnummer doorgeven of wijzigen. U kunt alleen een rekeningnummer doorgeven dat op uw naam staat en het mag geen spaarrekening zijn. - Ik heb een buitenlands rekeningnummer
Heeft u een buitenlands rekeningnummer? Dan stuurt u ons een brief. Op de site van de Belastingdienst leest u hoe u dit kunt doen.
Als u uw Nederlands rekeningnummer niet online wilt doorgeven, kunt u dit ook per brief doen.
Herinnering
Heeft u binnen vier weken na ontvangst van de brief over de compensatie het rekeningnummer nog niet doorgegeven? Dan sturen wij u een herinnering. U krijgt dan nog twee weken de tijd om het rekeningnummer aan ons door te geven. Hebben wij na deze periode nog geen reactie van u gekregen, dan kunnen wij uw compensatie niet uitbetalen.
Verkeerd rekeningnummer
Wanneer wij uw rekeningnummer hebben ontvangen, maken wij de compensatie aan u over. Krijgen wij hierna het bedrag weer op onze rekening teruggestort? Dan kan het zijn dat wij een verkeerd rekeningnummer van u hebben. Wij nemen dan contact met u op.
Als wij u telefonisch niet kunnen bereiken, sturen wij u een brief hierover. U heeft dan twee weken de tijd om contact met ons op te nemen. Krijgen wij geen reactie van u, dan kunnen wij uw compensatie niet uitbetalen.